Жалпы және әлеуметтік психология
Мақаланың мақсаты-қажудың тұлғалық факторларын зерттеуге арналған теориялық және эксперимент тік зерттеулерді талдау. Зерттеу көзі ретінде интернет-ресурстар пайдаланылды: Scopus, PsycINFO ірі бі рыңғай деректер базасымен, ResearchGate ғылыми жұмыстарын іздеу және бөлісу мүмкіндігі бар тегін әлеуметтік желімен, ашық қолжетімділікте шетелдік коллекцияларды қарастырылды: Elibrary.ru., Frontiersin. org., Webofsciens, Dissercart.com., Dslib.net., Rsl.ru., және басқалар. Әдебиеттерге шолу қажу синдромының көрінісіне әсер ететін факторлардың төрт тобын анықтауға мүмкіндік берді: типологиялық фактор, рөлдік фактор, ұйымдастырушылық фактор, мотивациялық фактор, экзистенциалды фактор, ресурстық фактор. Жүргізілген талдау қажу синдромының алдын алу үшін қызметкерлердің тұлғалық ресурстарын дамыту бойынша қосымша зерттеулер жүргізу қажеттілігін көрсетті.
Клиникалық және арнайы психология
Дене бейнесі адамның жеке стилін, денсаулығы мен әлеуметтік жағдайын көрсетеді, сонымен қатар оның өзін-өзі қабылдауын және басқалардың оны қалай қабылдайтынын анықтайды. Көптеген зерттеушілер өз денесіне қанағаттануға қандай компоненттер әсер етеді және адамның өз денесіне деген көзқарасы адамның әл-ауқаты мен психикалық жағдайына қалай әсер етеді деген маңызды сұрақты қояды. Бұл мақаланың мақсаты – соңғы 5 жылдағы ағымдағы зерттеулерге жүйелі шолу, адамның дене бейнесіне қанағаттанушылық пен адамның психологиялық әл-ауқатының арасындағы байланысты зерттеу. Шолудың ғылыми маңыздылығы осы саладағы заманауи деректер мен зерттеулерді жалпылау болып табылады. Бұл Қазақстанда орта жастағы әйелдер үлгісінде эксперименттік зерттеу жүргізу жоспарын әзірлеуге көмектеседі. Жұмысты жазу кезінде ғылыми әдебиеттерді теориялық талдау әдісі қолданылды, оның ішінде дене бейнесі мен психологиялық әл-ауқат тақырыбы бойынша өзекті деректерді жүйелеу және жалпылау. Бұл мақаланың нәтижелеріне пси хологиялық әл-ауқат пен дене имиджі арасындағы тығыз байланыстың тұжырымдары, дене бейнесінің қанағаттануының тамақтану бұзылыстарының ықтималдығына әсері және дене бейнесінің қанағаттанбауына әлеуметтік желілердің әсері кіреді. Жүргізілген зерттеудің құндылығы психологиялық салауаттылық пен дене бейнесі арасындағы байланыс мәселесін зерттеуде. Алынған қорытындыларды біз осы клиникалық топқа психологиялық көмектің тиімділігін арттыру мақсатында Қазақстандағы бірінші кезеңдегі (21–35 жас) орта жастағы әйелдердің іріктемесінде дене бейнесін одан әрі зерттеу жоспарын жасау үшін пайдалануды жоспарлап отырмыз.
Қолданбалы психология және зерттеулер
Мақалада «тұлғааралық толеранттылық» ұғымының көпқырлылығы мен оның адамның әртүрлілікті қабылдау қабілетімен тығыз байланыстылығы қарастырылады. Зерттеу нәтижелері студенттер арасындағы өзара әрекеттесуде әлеуметтік-демографиялық факторлардың маңызды рөлін анықтады. Алайда, осы фактор лардың әсері коммуникативті толеранттылықтың деңгейіне қарамастан бірдей болатындығы анықталды. Бұл студенттер арасындағы тұлғааралық толеранттылықтың мәдени және әлеуметтік нормаларға қарағанда, жеке тұлғаның қабылдау, сенім және ізгілік сияқты ішкі қасиеттеріне көбірек байланысты екенін көрсетеді.
Педагогика және білім беру әдістемесі
Қазіргі заманғы университеттік білім беру елдің тұрақты әлеуметтік-экономикалық дамуын қамтама сыз етуге қабілетті бәсекеге қабілетті мамандарды даярлауға бағытталған. Бұл мақсатты іске асыру әлемдік білім беру жүйесінің жаңа сын-қатерлері мен трендтеріне жауап беретін инновациялық стратегиялар мен кәсіби даярлау технологияларын интеграциялау шартымен мүмкін болады. Зерттеудің мақсаты мамандарды даярлаудың инновациялық стратегиялары мен технологияларын зерттеу және жүйелеу болып табылады. Зерттеудің негізгі бағыттары: инновацияларды енгізудің басым стратегияларын, осы проблема бойынша зерттеулердің серпінін айқындау, инновациялық стратегиялар мен технологияларды интеграциялау проб лемасы бойынша жарияланымдардың мағыналық блоктарын жүйелеу болып табылады. Қазақстан Рес публикасы Жоғары білім және ғылым министрлігінің Ғылым және жоғары білім саласындағы сапаны қам тамасыз ету комитеті шығаруға ұсынған MDPI SCOPUS деректер платформасының «Педагогикалық ғы лымдар» журналының және «Білім беру, педагогикалық ғылымдар» бағыты бойынша журналдар базасының жарияланымдарына контент-талдау және тақырыптық талдау жүзеге асырылды. Басылымдардың халықара лық және қазақстандық базаларын салыстырмалы талдау қазақстандық зерттеулердің мағыналық және мазмұндық блоктарының ерекшеліктерін және білім беру технологияларын қолданудағы басымдықтарды анықтауға мүмкіндік берді. Зерттеудің құндылығы инновациялардың әлемдік тәжірибесін Қазақстан Рес публикасының жоғары білім беру жүйесіне интеграциялау перспективаларын айқындаудан тұрады. Зерт теудің практикалық маңыздылығы университеттер оқытушылары қолданатын оқытудың қолданылатын технологиялары мен әдістерінің ауқымын кеңейту мүмкіндігінен тұрады.
Бұл мақалада позитивті педагогика ұғымының мәні мен оның студенттердің эмоционалды әл-ауқатына әсері қарастырылады. Жоғары білім беру жүйесінде эмоционалды тұрақтылық пен психологиялық қолдаудың маңызы артып келе жатқандықтан, оқытушыларға студенттердің мотивациясын арттыру, олардың өзіне деген сенімін нығайту және стрессті басқару дағдыларын дамыту жолдарын меңгеру қажет. Мақалада қолайлы психологиялық орта қалыптастыру, кері байланыстың мотивациялық рөлі, эмоционалды интеллектті дамыту және студенттердің өзін-өзі дамытуына жағдай жасау сияқты негізгі тәсілдер талданады. Сонымен қатар, позитивті педагогиканы практикада қолданудың тиімді әдістері ұсынылады.
ISSN 2959-4006 (Online)