Жасөспірімдердің жеке қасиеттері мен кәсіби байланысының психологиялық ерекшеліктері
https://doi.org/10.46914/2959-3999-2023-1-4-17-25
Аңдатпа
«Жасөспірімдердің жеке ерекшеліктері мен кәсіби бағдарларының өзара байланысы» мақаласы тұлғаның жеке сипаттамалары мен жасөспірімдердегі кәсіби жолды таңдау арасындағы байланысты зерттейді. Авторлар зерттеуді әртүрлі жастағы жасөспірімдер тобына және әлеуметтік-экономикалық мәртебеге сауалнама жүргізу және тестілеу арқылы жүргізді. Зерттеу тұлғаның ерекшеліктерін бағалау үшін әртүрлі психологиялық құралдарды қолданды, мысалы, тұлға түрін, мотивациясын және кәсіби қалауын анықтауға арналған тесттер. Талдау нәтижелері экстраверсия, тәуелділік, шығармашылыққа бейімділік және берілгендік дәрежесі сияқты белгілі бір жеке қасиеттер жасөспірімдердің кәсіби фокусымен байланысты екенін көрсетті. Мақала кәсіби бағдарлау жұмысын ұйымдастыруда жасөспірімдердің жеке ерекшеліктерін ескерудің маңыздылығын көрсетеді. Авторлар зерттеу нәтижелерін жасөспірімдердің жеке кәсіби өзін-өзі анықтау жоспарларын әзірлеу үшін, сондай-ақ олардың жеке қасиеттері мен мүдделеріне сәйкес келетін даму және білім беру жолдарын анықтау үшін пайдалануды ұсынады. Жалпы, бұл ғылыми мақала жасөспірімдердің жеке ерекшеліктері мен кәсіби бағыттылығы арасындағы байланысты жақсы түсінуге мүмкіндік береді, бұл мамандық таңдау процесіне және болашақ мансапта жетістікке жетуге оң әсер етуі мүмкін.
Тірек сөздер
Авторлар туралы
Ж. Қ. АмангелдиеваҚазақстан
магистрант
Алматы қ.
М. Б. Курманбекова
Қазақстан
PhD, қауымдастырылған профессор
Алматы қ.
Әдебиет тізімі
1. Karlsson A., Bakstrom A., Virkkunen M. The Relationship Between Personality Traits and Career Choices of Finnish Physicians // Social Behavior and Personality: An International Journal. 2013. No. 41(2). P. 257–268.
2. Loker A. Trait-factor theories / ВR.W. Lent, S.D. Brown (Eds.). Career development and counseling: Putting theory and research to work Hoboken. NJ: John Wiley & Sons. 2018, pp. 71–100.
3. Shejn R. Career Anchors and Career Resilience: A Longitudinal Study of Canadian First-Year University Students // Journal of Career Development. 2009. No. 36(3). P. 291–307.
4. Lenton R., Barkli T. Personality and Career Choice: The Role of Conscientiousness and Emotional Stability // Journal of Career Assessment. 2006. No. 14(3). P. 273–289.
5. Uord L.S., Hoffman B. The Big Five personality traits, learning styles, and academic achievement // Personality and Individual Differences. 2008. No. 45(2). P. 124–129.
6. Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учеб. пособие. – Самара: Издательский Дом «БАХРАХ-М», 2001. – 672 с.
7. Леонтьев Д.А., Калитеевская Е.Р., Осин Е.Н. Личностный потенциал при переходе от детства к взрослости и становление самодетерминации // Личностный потенциал: структура и диагностика / Под ред. Д.А. Леонтьева. – М.: Смысл, 2011. – С. 611–641.
8. Сунцова Я.С. Диагностика профессионального самоопределения. Учеб.-метод. пособие. – Ижевск: Издательство «Удмуртский университет», 2019. – 112 с.
9. Волегов В.С. Профессиональный комплекс в самоопределении личности // Вестник Пермского университета. Философия. Психология. Социология . – 2020. – № 3(15). – С. 137–143.
10. Lerner R.M. The positive development of youth. Report of the findings from the first seven years of the 4-H study of positive youth development. Medford, MA: Tufts Univ., Institute for Applied Research in Youth Development. 2011.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Амангелдиева Ж.Қ., Курманбекова М.Б. Жасөспірімдердің жеке қасиеттері мен кәсіби байланысының психологиялық ерекшеліктері. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2023;(4):17-25. https://doi.org/10.46914/2959-3999-2023-1-4-17-25
For citation:
Amangeldieva Zh.K., Kurmanbekova M.B. Psychological features of personal qualities and professional relationships of adolescents. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2023;(4):17-25. (In Kazakh) https://doi.org/10.46914/2959-3999-2023-1-4-17-25