Preview

Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy

Кеңейтілген іздеу

Жасөспірімнің әртүрлі кезеңдеріндегі кәсіби өзін-өзі анықтау ерекшеліктері

https://doi.org/10.46914/2959-3999-2023-1-2-63-71

Толық мәтін:

Аңдатпа

Мақалада жасөспірімнің әртүрлі кезеңдеріндегі кәсіби өзін-өзі анықтау ерекшеліктерін зерттеу нәтижелері көрсетілген. Жұмыстың мақсаты-жасөспірімнің әртүрлі кезеңдеріндегі кәсіби өзін-өзі анықтау ерекшеліктерін теориялық негіздеу және эксперименттік зерттеу. Жұмыс барысында бірқатар міндеттер шешіледі: психологиялық әдебиеттегі жасөспірімдердің кәсіби өзін-өзі анықтау мәселесін зерттеу және оның негізгі сипаттамаларын анықтау; қазіргі жасөспірімдердің кәсіби өзін-өзі анықтауының мазмұндық және құрылымдық сипаттамаларына сәйкес диагностикалық құралдарды таңдау; эмпирикалық зерттеу барысында жасөспірімдердің кәсіби өзін-өзі анықтау ерекшеліктерін анықтау. Зерттеудің негізі гипотеза болып табылады, оған сәйкес жасөспірімнің әртүрлі кезеңдеріндегі кәсіби өзін-өзі анықтау ерекшеліктері мен айырмашылықтары бар: жасөспірімнің бірінші кезеңі жасөспірімнің екінші кезеңіндегі қалыптасқан кәсіби сәйкестікке қарағанда белгісіз немесе таңылған кәсіби сәйкестілікпен сипатталады; жасөспірімнің бірінші кезеңіндегі қыздар мен ұлдар үшін басым кәсіби типтер Әлеуметтік және конвенциялық болып табылады, екінші кезеңдегі қыздар мен ұлдар үшін – интеллектуалды және кәсіпкерлік. Зерттеудің жаңалығы мен практикалық маңыздылығы бар, бұл жасөспірімдік кезеңнің әртүрлі кезеңдеріндегі кәсіби өзін-өзі анықтаудың психологиялық ерекшеліктерін түсінуді ашатын фактілер туралы кеңейтілген түсінік. Диагностикалық құралдар мен эмпирикалық зерттеу нәтижелері кеңесші психологтар, кәсіби бағдар берушілер үшін пайдалы болады.

Автор туралы

Г. О. Абдуллаева
«Тұран» университеті
Қазақстан

пед.ғ.к., қауымдастырылған профессор

Алматы



Әдебиет тізімі

1. Ginzberg E. Toward a theory of occupational choice: а restatement // Vocational Gaidance Qurterly. 1972. No. 20. P. 169–176.

2. Holland J.L. Explorning careers with a typology: what we have learned and some new directions // American Psychologist. 1996. No. 51. P. 397–406.

3. Super D.E. Career patterns as a basis for vocational counseling // Journal of Counseling Psychology. 1954. No. 1. P. 12–20.

4. Parsons F. Choosing a Vocation (Classic Reprint). 2015. URL: https://bookmix.ru/bookauthor.phtml?sortby=abc&cid=-

5. Meyer J., Jansen T., Hübner N. et al. Disentangling the Association Between the Big Five Personality Traits and Student Achievement: Meta-Analytic Evidence on the Role of Domain Specificity and Achievement Measures // Educational Psychology Review. 2023. Vol. 35. No. 12. URL: https://doi.org/10.1007/s10648-02309736-2

6. Grant M., Meissel K., Exeter D. Promoting Temporal Investigations of Development in Context: a Systematic Review of Longitudinal Research Linking Childhood Circumstances and Learning-related Outcomes // Educational Psychology Review. 2023. Vol. 35. No.19. URL: https://doi.org/10.1007/s10648-02309734-4

7. Bühler Ch. Genetic aspects of the self // Fundamentals of psychology of the self. Annals of the New York Academy of Sciences. New York. 1962. Vol. 96. Art. 3.

8. Божович Л.И. Проблемы формирования личности: избранные психологические труды / Под ред. Д.И. Фельдштейна. – Москва: Владос, 2018. – 289 с.

9. Osher D., Cantor P., Berg J., Steyer L., Rose T. Drivers of human development: How relationships and context shape learning and development // Applied Developmental Science. 2020. No. 24(1). Р. 6–36.

10. Wolters N., Knoors H., Cillessen A. H., Verhoeven L. Behavioral, personality, and communicative predictors of acceptance and popularity in early adolescence // The Journal of Early Adolescence. 2014. No. 34(5). Р. 585–605.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Абдуллаева Г.О. Жасөспірімнің әртүрлі кезеңдеріндегі кәсіби өзін-өзі анықтау ерекшеліктері. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2023;(2):63-71. https://doi.org/10.46914/2959-3999-2023-1-2-63-71

For citation:


Abdullaeva G.O. Features of professional self-determination at different stages of teen age. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2023;(2):63-71. (In Russ.) https://doi.org/10.46914/2959-3999-2023-1-2-63-71

Қараулар: 296


ISSN 2959-3999 (Print)
ISSN 2959-4006 (Online)