Preview

Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy

Кеңейтілген іздеу

Студенттердің шығармашылық қабілеттерінің когнитивті-әрекеттік стиліне әсер етуі

https://doi.org/10.46914/2959-3999-2023-1-2-53-62

Толық мәтін:

Аңдатпа

Мақалада студенттердің шығармашылық қабілеттерінің когнитивті-әрекеттік стиліне әсер етуін эмпирикалық зерттеудің нәтижелері қамтылған. Ғылыми әдебиеттерге шолу жасалынып, тақырыптың өзектілігі көрсетілген. Зерттеу Алматы қаласы ЖОО-ның 80 қазақ тілді студентіне жүргізілді. Зерттеу барысында Тұлғалық шығармашылықты диагностикалау (F. Williams, модификация: Е.Е. Туник) және Когнитивті-әрекеттік стильді зерттеу (Л. Ребекка; α = 0,927) әдістемелері қолданылды. Алғаш рет қазақ тілінде қолданылып тұрған Тұлғалық шығармашылық диагностикалық әдістемесінің α-Кронбах коэффициенті 0,7 екені анықталып, сенімділігі статистикалық тұрғыда дәлелденді. Корреляциялық талдау нәтижесінде тәуекелге бейімділік, қызығушылық, күрделілік және қиял сияқты шығармашылық қабілет өлшемдері мен когнитивті-әрекеттік стиль түрлері арасында тікелей оң байланыстар анықталды. Ал, Крускал-Уоллес критерийі қолдану арқылы әр шкала бойынша когнитивті-әрекеттік стиль моделі анықталды. Зерттеу нәтижесін педагог-психологтар мен зерттеушілер қазақ тілді білім алушылармен жұмыс жасағанда қолдана алады.

Авторлар туралы

Қ. О. Ахан
«Тұран» университеті
Қазақстан

докторант

Алматы қ.



А. А. Касымжанова
«Тұран» университеті
Қазақстан

психол.ғ.к., профессор

Алматы қ.



Әдебиет тізімі

1. Dangmei Jianguanglung, Singh Amarendra. Understanding the generation Z: the future workforce. 2016, no. 3, pp. 1–5.

2. Жарықбаев Қ.Б. Жантану оқулығы. – Алматы: «Эверо»: 2010. – 696 б.

3. Cooper E. A critique of six measures for assessing creativity. The Journal of Creative Behavior. 1991, no. 25(3), pp. 194–204. URL: https://doi.org/10.1002/j.2162-6057.1991.tb01370.x

4. Туник Е.Е. Диагностика личностной креативности // Все профессиональные психологические тесты. URL: https://vsetesti.ru/31/

5. Касымжанова А.А., Ахан Қ.О. Л. Ребекканың “Когнитивті-әрекеттік стильді зерттеу” әдістемесінің қазақ тіліне бейімделуі // Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы. – 2020. – № 2(63). – 36–45 б.

6. Мещеряков Б.Г., Зинченко В.П. Большой психологический словарь. – 4-е изд., расширенное / СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2009. – 811 с.

7. Wang Yan, Wang Ling. Self-construal and creativity: The moderator effect of self-esteem // Personality and Individual Differences. 2016, no. 99, pp. 184–189. DOI: 10.1016/j.paid.2016.04.086.

8. Rosella Tomassoni, Eugenia Treglia, Manuela Tomao. Creativity across Cultures: A Comparison between Ugandan and Italian Students // Creativity Research Journal. 2018, no. 30:1, pp. 95–103. DOI: 10.1080/10400419.2018.1411565

9. Um Albaneen Yusuf Jamali. Fostering creativity using robotics among gifted primary school students // Gifted and Talented International. 2020. DOI:10.1080/15332276.2020.1711545

10. Kaiye Du, Yan Wang, Xuran Ma, Zheng Luo, Ling Wang, Baoguo Shi. Achievement goals and creativity: the mediating role of creative self-efficacy // Educational Psychology. 2020. DOI: 10.1080/01443410.2020.1806210

11. Wang L, Cui Y, Wang X, Wang J, Du K., Luo Z. Regulatory Focus, Motivation, and Their Relationship With Creativity Among Adolescents // Front. Psychol. 2021, no. 12:666071. doi: 10.3389/fpsyg.2021.666071

12. Wang H.-H., Deng X. The Bridging Role of Goals between Affective Traits and Positive Creativity // Educ. Sci. 2022, no. 12, р. 144. URL: https://doi.org/10.3390/educsci12020144

13. Li Cui-Ping, Lian-Ping He. Trait creativity among midwifery students: a cross-sectional study // Revista da Associação Médica Brasileira. 2023, no. 69. DOI: 10.1590/1806-9282.20221355


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Ахан Қ.О., Касымжанова А.А. Студенттердің шығармашылық қабілеттерінің когнитивті-әрекеттік стиліне әсер етуі. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2023;(2):53-62. https://doi.org/10.46914/2959-3999-2023-1-2-53-62

For citation:


Akhan K.O., Kassymzhanova A.A. The influence of creative abilities on the cognitive-activity style of students. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2023;(2):53-62. (In Kazakh) https://doi.org/10.46914/2959-3999-2023-1-2-53-62

Қараулар: 175


ISSN 2959-3999 (Print)
ISSN 2959-4006 (Online)