ЖОО-дағы инклюзивті білім берудің ерекшеліктері және оның артықшылығы: психологиялық-педагогикалық тәсіл.
https://doi.org/10.46914/2959-3999-2025-1-2-46-53
Аңдатпа
Мақалада психологиялық-педагогикалық тәсіл негізінде Қазақстанның жоғары оқу орындарында инклюзивті оқытудың ерекшеліктеріне талдау жүргізілді. Әр түрлі инклюзиясы бар білім алушылардың санаттары бойынша білім алуға бағытталған профессорлық-оқытушылық құрамының алдында тұрған негізгі міндеттер айқындалады. Зерттеудің өзектілігі Қазақстандағы заманауи білім беру және әлеуметтікэкономикалық жағдаймен айқындалған. Жұмыс көбінесе қазіргі отандық және Батыс ғылымында оларды кейіннен білім беру ортасында белсенді қолдану үшін оқытудың көп бағытты технологияларын дамыту қажет екендігіне байланысты. Әзірленген ұсыныстар негізінде ЖОО студенттерін оқытудың қазіргі үдерісінің сапасын арттыруға қабілетті шаралар кешені ұсынылды. Ұсынылған зерттеу негізінен инклюзивті оқыту бүгінде университет қызметкерлері мен студенттер қауымдастығының барлық мүшелерін жақсарту, дамыту және қолдау үшін бірлесіп жұмыс істеуіне оң әсер ететін әлеуметтік және этикалық жауапкершілік болып табылады. Инклюзивті білім беру – бұл университет топтары, бағдарламалары мен сабақтары барлық студенттерге қатысуға және оқуға мүмкіндік беретін етіп жасалған. Мұндай инклюзивті оқыту мүмкіндігі барлық студенттерге пайдалы, өйткені ол олардың жеке күшті жақтарын және оқу процесіне қосқан үлестерін бағалайды, оқу тәжірибесін барлығына бай және әртүрлі етеді.
Автор туралы
Н. А. АдаеваРесей
Адаева Н.А., PhD, қауымдастырылған профессор
Алматы қ.
Әдебиет тізімі
1. Амсберри Д. Общение в аудитории у студентов // Журнал академического библиотечного дела. – 2008. – Вып. 34. – Том 4. – C. 354–357.
2. Брэди П. Если ученики не пойдут в мир, принесите им мир // Times Higher Education. 15.05.2008. URL: www.timeshighereducation.co.uk/story.asp? storycode = 401870 (дата обращения: 23 июня 2010 г.)
3. Джексон М.Г. Интернационализация. Учебная программа университета // Географический журнал. Высшее образование. – 2003. – T. 27. – Bып. 3. – C. 325–340.
4. Замбрунн С., Мак Ким К., Бус Э., Хоули Л.Р. Поддержка, принадлежность, мотивация и вовлеченность в классе колледжа: исследование смешанного метода // Учебная Наука. – 2014. – № 42(5). – С. 661–684.
5. Маккичи В.Дж. Советы преподавателям: стратегии, исследования и теория для преподавателей колледжа и университетов. – М., 2002. – 126 с.
6. Хонг Л., Фокс Р., Альмарза Д.Дж. Чужие в чужих странах: язык, обучение, культура // Международный журнал прогрессивного образования. –2007. – T. 3. – Bып. 1. – С. 6–28.
7. Чикеринг А.В., Гамсон З.Ф. Разработка и адаптация семи принципов надлежащей практики в бакалавриате // Новые направления преподавания и обучения. – 2021. – № 2(80). – С. 75–81.
8. Родик С., Планк К., Робинсон С. Что студенты ценят в преподавателях: выводы из программы «Спасибо профессору». – Сиэтл–Вашингтон: POD Conference, 2012. – 341 c.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Адаева Н.А. ЖОО-дағы инклюзивті білім берудің ерекшеліктері және оның артықшылығы: психологиялық-педагогикалық тәсіл. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2025;(2):46-53. https://doi.org/10.46914/2959-3999-2025-1-2-46-53
For citation:
Adayeva N.A. The features of inclusive education at the university and its advantages: psychological and pedagogical approach. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2025;(2):46-53. (In Kazakh) https://doi.org/10.46914/2959-3999-2025-1-2-46-53