Арт-терапия ауыр сөйлеу бұзылыстары бар балалардың ойлау және шығармашылық қабілеттерін дамыту технологиясы ретінде
https://doi.org/10.46914/2959-3999-2025-1-2-18-27
Аңдатпа
Ауыр сөйлеу бұзылыстары – сөйлеу аппаратының бұзылыстарының жиынтығы, олар ағзаның жалпы дамуына, сондай-ақ психикалық дамуына елеулі әсер етуі мүмкін. Ауыр сөйлеу бұзылыстары бар балалардың саны жылдан-жылға артып келеді. Зерттеушілердің мәліметінше, бірінші сынып оқушыларының 20–25%- ын фонетика-фонематикалық дамуы жеткіліксіз балалар құрайды. Бұл мақалада арт-терапияны ауыр сөйлеу бұзылыстары (АСБ) бар балалардың ойлау және шығармашылық қабілеттерін дамытудағы инновациялық әдіс ретінде қолдану қарастырылады. Зерттеудің өзектілігі – мұндай мәселелері бар балалар санының артуы және оларды түзетуге арналған тиімді тәсілдердің қажеттілігімен байланысты. Авторлар арт-терапияның әртүрлі әдістеріне – изотерапия, ертегі терапиясы және ойын терапиясы сияқты түрлеріне назар аударады. Бұл тәсілдер ұсақ моториканы дамытуға, сөйлеуді жақсартуға, эмоцияны реттеуге, сондай-ақ мазасыздық пен агрессия деңгейін төмендетуге ықпал етеді. Мақалада арт-терапияны түзету мектептерінің оқу үдерісіне енгізу барысына ерекше көңіл бөлінген. Бұл шығармашылық жұмысты балалардың күнделікті өміріне кіріктіруге мүмкіндік берді. Авторлар арт-терапияны педагогтер, логопедтер мен психологтердің өзара әрекеттесуін қамтитын пәнаралық тәсіл аясында қолдану – АСБ бар балалармен түзету жұмысының болашағы зор бағыты болып табылады және олардың тұлғалық әрі әлеуметтік дамуына ықпал етеді деген қорытындыға келеді.
Тірек сөздер
Авторлар туралы
А. А. ЖдановаҚазақстан
Жданова А.А., психология магистрі, аға оқытушы
Алматы қ.
Н. С. Свишникова
Қазақстан
Свишникова Н.С., психология магистрі, доцент
Алматы қ.
Әдебиет тізімі
1. Бабаян И.Н., Георгица Е.А. Проблема интеграции детей с тяжелыми нарушениями речи в условиях дошкольного образовательного учреждения // Международная научно-практическая конференция «Специальное образование и социокультурная интеграция – 2019: формирование коммуникативно-речевой компетенции в условиях инклюзии». – Саратов: Издательство «Саратовский источник», 2019. – С. 281–288.
2. Мохотаева М.В. Акустические характеристики голоса детей с церебральным параличом. – Санкт-Петербург: ФГУ «СПб НИИ ЛОР Росмедтехнологий», 2021. URL: https://lornii.ru/nauka/nauchnyekonferentsii/konferenciya-aktualnye-voprosy-logopatologii-2009g/
3. Иванова Е.А., Гончарова В.А. Уровень развития устной речи младших школьников общеобразовательных учреждений. – Санкт-Петербург: ФГУ «СПб НИИ ЛОР Росмедтехнологий», 2022. URL: https://lornii.ru/nauka/nauchnye-konferentsii/konferenciya-aktualnye-voprosy-logopatologii-2009g/
4. Макаров И.В., Емелина Д.А. Нарушения речевого развития у детей // Социальная и клиническая психиатрия. – 2017. – Т. 27. – № 4. – С. 101–105.
5. Степаненко Д.Г., Сагутдинова Э.Ш. О классификациях нарушений речи в детском возрасте // Электронный научный журнал «Системная интеграция в здравоохранении». – 2020. – № 2(8). – С. 32– 43.
6. Алексейчик А.Е. Библиотерапия // Руководство по психотерапии / Под ред. В.Е. Рожнова. – Т.: Медицина, 1985. – С. 304–319.
7. Уварова Н.Н., Подпорина В.Г. Сказкотерапия как средство формирования положительного жизненного сценария младшего школьника // Вестник ГУУ, 2013. – № 23. – С. 291–293
8. Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте. – СПб.: СОЮЗ, 1997. – 96 с.
9. Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога. В 2 ч. / Часть 1. Система работы психолога с детьми разного возраста. Практич. пособие. 4-е изд., перераб. и доп. – М: Издательство Юрайт, 2014. – 412 с.
10. Романова Е.С. Психодиагностика. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2008. – 400 с.
11. Панфилова М.А. Игротерапия общения: Тесты и коррекционные игры. Практическое пособие для психологов, педагогов и родителей. – М.: «Издательство ГНОМиД», 2001. – 160 с.
12. Казьмина Я.Е. Проблемы коммуникации у детей с тяжелыми нарушениями речи // Журнал логопедии и дефектологии. – 2018. – № 5(3). – С. 12–19.
13. Демидова А.П., Нестерова Н.К., Зиновьева В.Н. Использование арт-терапии в коррекционной работе с детьми с нарушениями речи // Современные подходы в логопедии. – 2021. – № 8(2). – С. 34–41.
14. Слыш Н.К., Тюльнева А.В., Отева Н.И., Пащенко Е.В. Изучение особенностей письменной речи у детей с нарушениями // Журнал дефектологии и педагогики. – 2020. – № 7(4). – С. 45–53.
15. Строева Т.С., Медведева Е.Ю. Полисенсорный подход в формировании пространственной ориентировки у дошкольников с ТНР // Современная логопедия: исследования и практика. – 2021. – № 9(3). – С. 21–27.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Жданова А.А., Свишникова Н.С. Арт-терапия ауыр сөйлеу бұзылыстары бар балалардың ойлау және шығармашылық қабілеттерін дамыту технологиясы ретінде. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2025;(2):18-27. https://doi.org/10.46914/2959-3999-2025-1-2-18-27
For citation:
Zdanova A.A., Svishnikova N.S. Art therapy as a technology for developing thinking and creative abilities in children with severe speech disorders . Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2025;(2):18-27. (In Russ.) https://doi.org/10.46914/2959-3999-2025-1-2-18-27