Өркениеттік мұрамен танысу процесі ретінде туристік саяхатты психологиялық қолдау
https://doi.org/10.46914/2959-3999-2025-1-2-7-17
Аңдатпа
Туризмнің психологиялық-педагогикалық мәселелері, туризмді психологиялық-педагогикалық қамтамасыз етуді әзірлеу және жүзеге асыру әлі де өте аз теориялық және қолданбалы зерттеулердің саласы болып қала береді. Сонымен қатар, туризм адамның жеке және әлеуметтік болмысын қарқынды түрде өз гертетін, оның дамуына қызмет ететін, «саяхаттағы адам» (homo tornus) ретіндегі қажеттіліктерін түрлендіретін тәжірибелердің бірі ретінде әрекет етеді. Бұл трансформация туризмнің өзінде, туризм үшін кадрларды даярлауда белсенді өзгерістерге әкеледі. Осылайша, қазіргі заманғы отбасылық және балалар мен жасөспірімдер туризмі өзінің нысандары мен мазмұны бойынша белсенді түрде өзгеруде. Зерттеудің мақсаты – оның өркениеттік мұрамен байланысы контекстінде, оның ішінде оның аймақтық өлшемінде саяхатшы тұлғасын өзгерту мәселелерін талдау. Сондай-ақ, саяхатты проблемалардан қашу ретінде пайдаланатын адамдар түрі бар, нәтижесінде олардың өзгерістері азырақ білінеді, бірақ саяхат адамды өзіне және өмірге сенуге, қиындықтар мен белгісіздіктерге келуге, қиындықтарға төтеп беруге және өзгерістерді қабылдауға үйретеді. Саяхат адамға өзінің болмысын өзгертуге, өзін қоршаған әлемге емес, өзіне қажетті бағытқа, дәрежеге және қарқындылыққа өзгертуге көмектеседі, ескі болмысқа, оның қажеттіліктері мен тілектеріне және адамға қатысты өзінің қажеттіліктері мен тілектерін орындауға үйретеді.
Авторлар туралы
Н. В. КузнецоваРесей
Кузнецова Н.В., аспирант
Мәскеу қ.
Г. К. Касымова
Қазақстан
Касымова Г.К., PhD, доцент
Алматы қ.
С. Б. Сүлеймен
Қазақстан
Сүлеймен С.Б., оқытушы
Алматы қ.
М. Р. Арпентьева
Ресей
Арпентьева М.Р., пс.ғ.д., доцент
Калуга қ.
Әдебиет тізімі
1. Базалюк О.А. Космические путешествия – путешествующая психика. – Киев: Издательство «ЦСИ», 2012. – 424 с.
2. Stepanova G.A., Kurmanbai D.B., Lyskova G.T. Inclusive Health-Saving Education: Ecological Model of Modern Educational Relations // Challenges of Science. 2023, issue VI, pp. 40–52. URL: https://doi.org/10.31643/2023.05
3. Черешнев В.А., Расторгуев В.Н. Цивилизационное развитие России: наследие, потенциал, перспективы. – Москва: Издательство «А.В. Воробьев», 2018. – 440 с.
4. Путрик Ю.С. Туризм как фактор сохранения наследия: исторический опыт и традиции // Вестник Томского государственного университета. – 2008. – № 311. – C. 95–101.
5. Ilmaliyev Z.B., Patihan T., Tursunbekov D.M., Sansyzbayeva D.B., Kassymova G.K. Motivating factors of innovative research activities and barriers to R&D in Kazakhstan // Cakrawala Pendidikan. 2022, no. 41(3), pp. 619–629. URL: https://doi.org/10.21831/cp.v41i3.47704
6. Akinci Z., Kasalak M. Management of Special Interest Tourism in Terms of Sustainable Tourism / Global Issues and Trends in Tourism. Sofia: St. Kliment Ohridski university press, 2016. P. 177–190.
7. Chavez M. “Levee” Signs of Hope. Bloomsbury: Bloomsbury USA Publ., 2017. 176 p.
8. Аршинова В.В., Токарь О.В., Киричкова М.Е., Новаков А.В. Путешествие-психотерапия или психотерапевтический туризм // Сервис в России и за рубежом. – 2018. – Том. 12(3). – C. 6–24. URL: https://doi.org/10.24411/1995-042X-2018-10301
9. Меньшиков П.В., Коробченко А.И., Голубчиков Г.М. Психолого-педагогические аспекты глэмпинга: туризм как практика личностного развития // Сервис и туризм: текущие проблемы. – 2020. – Том 14(2). – С. 38–49. URL: https://doi.org/10.24411/1995-0411-2020-10204
10. Бахревский Е.В., Беспалова Т.В., Закунов О.А., Миронов А.С. Стратегия сохранения культуры и культурно-исторического наследия народов Российской Федерации на период до 2030 года. Проект / Стратегия сохранения культуры и культурно-исторического наследия народов Российской Федерации на период до 2030 года. – Москва: Институт Наследия, 2016. – 136 с.
11. Владимиров Н.М. и др. Психолого-педагогическое обеспечение нишевого спортивного туризма // Современные проблемы сервиса и туризма. – 2021. – Том 15. – № 1. – С. 34–48.
12. Smith J. Educational activities and cultural awareness in traveler identity formation // Journal of Tourism Research. 2018, no. 42(4), pp. 567–582.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Кузнецова Н.В., Касымова Г.К., Сүлеймен С.Б., Арпентьева М.Р. Өркениеттік мұрамен танысу процесі ретінде туристік саяхатты психологиялық қолдау. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2025;(2):7-17. https://doi.org/10.46914/2959-3999-2025-1-2-7-17
For citation:
Kuznetsova N.V., Kassymova G.K., Suleimen S.B., Arpentieva M.R. Psychological support of tourist travel as a process of familiarization with the civilizational heritage. Eurasian Journal of Current Research in Psychology and Pedagogy. 2025;(2):7-17. https://doi.org/10.46914/2959-3999-2025-1-2-7-17